Naprawy główne i bieżące pojazdów

mechanik w czapeczce

Przeprowadzamy naprawy główne i bieżące pojazdów. Pierwsze z wymienionych polegają na całościowym remoncie samochodu w celu przywrócenia go do całkowitej sprawności. Obejmują nie tylko wymianę komponentów eksploatacyjnych, ale także regenerację między innymi:

  • silnika,
  • skrzyni biegów,
  • głowic,
  • sprzęgieł.

Każdy podzespół demontujemy, a następnie rozbieramy na poszczególne części. W zależności od ich stanu technicznego przechodzimy do ich regeneracji lub wymiany na nowe. W efekcie poszczególne układy odzyskują swoją pierwotną wydajność.

Wymiana elementów eksploatacyjnych

Wymiana elementów eksploatacyjnych oznacza naprawę bieżącą pojazdu. Jest ona konieczna, aby utrzymać samochód w dobrym stanie technicznym i zapobiec poważniejszym awariom w przyszłości. Obejmuje ona rutynowe czynności, takie jak na przykład wymiana:

  • oleju silnikowego – co 15-20 tysięcy kilometrów,
  • filtrów powietrza – co 15-40 tysięcy kilometrów,
  • rozrządu – co 100-150 tysięcy kilometrów,
  • tarcz hamulcowych – co 70-80 tysięcy kilometrów,
  • oleju w skrzyni biegów – co 40 tysięcy kilometrów,
  • klocków hamulcowych – co 30-60 tysięcy kilometrów.

Warto zaznaczyć, że naprawy bieżące auta powinny być wykonywane zgodnie z zaleceniami jego producenta oraz określonym harmonogramem serwisowym. W ten sposób utrzymasz pojazdu w optymalnym stanie technicznym, a także unikniesz większych problemów.